A képzésen eddig minden nagyon könnyű volt - állítja Józsi, aki ugyan siketnéma, mégis jól érthetően kommunikál, szájról olvas és ír, ha arra van szükség. Azt azonban, hogy a KULCSprogram jelenleg is zajló gyakorlati képzése számára cseppet sem bonyolult, még egyszerűbben ki tudja fejezni: mosolyogva legyint.

Sajnáltam, hogy a tegnapi és a mai napon nem tudtam végig részt venni: ügyintézés és adminisztráció volt ugyanis a téma - ezekkel kapcsolatban én is szívesen továbbképeztem volna magam. A tréning mai vezetője a feladatot magyarázza: borítékot címeznek és hozzá tartozó ajánlott szelvényt töltenek ki éppen. Gyuri és Zoli még csak barátkoznak az apró betűs papírral, miközben Józsi már ki is töltötte a magáét - láthatóan nem először. Míg a két fiú körmöl, ő előveszi igazolványait: MÁK kártya, személyi, TAJ kártya, és így tovább. Jót derülünk az évekkel korábbi szakállas fotón, erre Gyuriék is felbátorodnak, és felfedik az igazolványaikat a "fiatalkori" képekkel együtt.

 

Ma még nem készül új lakcím kártya, de néhány hét, és ezt is el kell majd intézniük - önállóan. Addig is körbesétálnak Tapolcán, megkeresik az okmányiroda, a rendőrség, a posta épületét, hogy biztosan tudják az utat, ha szükség lenne rá.

Amikor összegezzük a képzést, kiderül: Gyuri a pénzkezelést tartja a legfontosabb gyakorolnivalónak. "Nekem az adós egy kicsit azért nehéz volt" - utal Zoli az elkészült adóbevallásra. Nem csodálom.

Tapolcáról hazajövet még én is beszaladtam a postára - feladni a sajátom. Előttem a sorban fiatal pár vitatkozik. A fiú szerint az övét már megcsinálták a munkahelyén, a lány erőlteti: ha nem kellett aláírnia, akkor az még nincs feladva.

Zoli, Gyuri és Józsi szerencsére egy időre túl van az adóbevalláson. Most újabb egy évük van gyakorolni.

A bejegyzés trackback címe:

https://kulcsprogram.blog.hu/api/trackback/id/tr102916973

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása